nuffnang

Carian Blog

Dengar Bacaan Al-Quran

Isnin, 4 Februari 2013

ISRAEL DAN IRAN CUBA MAIN WAYANG.



Ramai sedia maklum berkenaan isu Israel menyerang Syria yang dilaporkan oleh media-media Barat sebagai untuk melemahkan rejim Basyar. Di sini sedikit pencerahan mengenai isu tersebut


1) Serangan tersebut hanya secebis yang dilakukan oleh Israel sebagai untuk mengalihkan perhatian umat Islam agar bersimpati kepada pihak rejim. Jangan lupa sejarah kejatuhan Khilafah Turki Uthmaniyah, yang mana musuh sanggup mencipta satu peperangan antara Kamal Attaturk dan tentera Yunani dengan tujuan untuk membersihakan Kamal pada pandangan rakyat Turki.

2) Jika sekiranya benar rejim dan Israel bermusuhan, mengapa sejak dahulu isu bukit Golan yang diserahkan oleh Hafiz Asad kepada Israel tidak pernah diselesaikan oleh rejim Basyar.

3) Berita melaporkan berkenaan bantuan yang diterima oleh rejim Basyar oleh Isreal sebelum ini apabila tentera mereka dikepung oleh mujahidin di sempadan Bukit Golan. Jika mereka bermusuh, mengapa bantuan tersebut diterima oleh rejim Basyar?

4) Persoalan yang ditimbulkan oleh Syaikh Muaz Khatib iaitu mengapa rejim tidak menghantar satu pun pesawat untuk menangkis serangan tersebut? Malahan, mereka membiarkan pesawat Israel tersebut memasuki ruang udara Syria.

5) Walau bagaimanapun, kita seharusnya mengutuk segala campurtangan kuasa luar dalam menangani isu yang berlaku di Syria sebagaimana campurtangan yang dilakukan oleh Iran, Iraq, Russia dan pakatan Syiah Teluk yang lain.

Hati-hati dengan musuh Islam(Ahlus Sunnah) yang cuba mengelirukan umat Islam.

Tiada ulasan:

nuffnang